Naprawa

Wszystkie felgi aluminiowe spawamy metodą TIG zwanej też GTAW (Gaz Tungsten Arc Welding). W metodzie tej jest stosowana nietopliwa elektroda wolfranowa.

Elektroda, łuk i obszar przylegają do jeziora ciekłego metalu i są chronione przed atmosferą przez obojętny gaz osłonowy. Jeśli jest wymagane użycie spoiwa to materiał dodatkowo wprowadza się przy czołowej krawędzi jeziora ciekłego metalu.

Za pomocą metody TIG uzyskuje się niezwykle czyste, wysokiej jakości złącza. Ponieważ w procesie nie powstaje żużel eliminowane jest ryzyko zanieczyszczenia spoiny jego wtrąceniami a wykonana w ten sposób spoina nie wymaga praktycznie żadnego czyszczenia.

Metoda ta nadaje się do spawania niemal wszystkich metali, przy czym proces może być prowadzony ręcznie lub w sposób automatyczny.

Spawanie TIG najczęściej jest wykorzystywane do spawania stopów aluminiowych oraz do spawania stopów nierdzewnych, gdzie jednorodność złącza ma krytyczne znaczenie.

Nasza firma korzysta z najnowocześniejszych dostępnych technologi na rynku dla bezpieczeństwa wykonywanej usługi oraz naszych klientów.

 

Informacje techniczne:

  • zakres średnicy prostowania felgi - 10 - 24 cale,
  • szerokość felgi 10,
  • maksymalna siła nacisku siłownika to 10 000 kg,
  • prostowanie felgi odbywa się przy pomocy siłownika hydraulicznego oraz walca łożyskowego,
  • pomiar bicia osiowego i promieniowego oraz lokalizacji krzywizn realizowany jest za pomocą czujnika zegarowego,
  • urządzenie umożliwia także końcową obróbkę krawędzi felg po jej wyprostowaniu.

 

Już ponad 85% aut wyposażonych jest w felgi aluminiowe. Uszkodzenie tego typu felgi nie jest trudne przy obecnym tak złym stanie naszych dróg. Na naszych drogach także felgi stalowe nietrudno pokrzywić lub uszkodzić.

Celem prostowania felgi jest doprowadzenie jej do stanu użytkowania. Najważniejsza jest płaszczyzna na której osadza się opona a nie rant felgi.

Wszystkie felgi wyprostowane przez nasz warsztat nadają się do bezpiecznej jazdy. Nie naprawiamy felgi, których nie jesteśmy pewni dalszej eksploatacji.

W warsztacie dysponujemy także odpowiednimi narzędziami obróbki rantów felgi. Obróbka polega na stoczeniu rantu w taki sposób by uszkodzenie było niewidoczne. Obróbka taka jest stosowana w 80% przed renowacją w felgach stalowych oraz aluminiowych.

Długotrwałe użytkowanie uszkodzonej felgi powoduje deformację obręczy, niszczy oponę i może doprowadzić do wybicia łożysk i powstania luzów w zawieszeniu auta.

W naszej firmie macie Państwo gwarancję naprawy uszkodzeń i prawidłowego ustawienia obręczy we wszystkich trzech płaszczyznach.

W ramach naprawy felg aluminiowych wykonujemy także nadlewanie ubytków rantów i spawanie uszczelniające.

Po obrobieniu spawów stosujemy standardowo malowanie zaprawkowe bądź na życzenie klienta lakierowanie całego czoła felgi.

Koszt naprawy felgi jest uzależniony od stopnia uszkodzenia i jej średnicy.

Zajmujemy się także rozkręcaniem, uszczelnianiem oraz skręcaniem felg typu BBS, RH, OZ, SCHMITZ itp.

Script logo
Script logo